2015. szeptember 9., szerda

Zárt ponyva menedék egyetlen ponyvából I.





Zárt ponyva menedék egyetlen ponyvából I.

3x3 m es Quechua ( Decathlonbol)





A ponyvát én azért szeretem, mert nyitott, látom az erdőt ,a tájat, magam körül. Jobban része vagyok a természetnek, de azért kis védelmet is kapok.  Ha azonban elkap egy nagy vihar, akár eső, akár hó, kis átalakítással védettebb menedéket készíthetek.
A ponyva mértani közepén a sarkokon és még  az oldalakon gyári fülek vannak. Én még kiegészítettem és varrtam rá néhány fület. Hasznosnak tartom, ha 0.5 m- en ként-füleket varrunk rá, minden oldalára, megkönnyítve a különböző felhasználási lehetőséget.
 A ponyva egyik sarkát lecövekelem. A másik hármat összefogva kihúzom feszesre.
A három sarkot egyetlen cövekkel rögzítem.




Az anyagot eligazítva, kisimítva, megkapjuk a harmadik sarkot




Ezt is rögzítjük.
Az előttünk heverő ponyva kupacot finoman felemelve, megkapjuk a sátor elejét, a bejárati három szöget.




Szükségünk van egy kb 2m magas botra, és ennek a tetejéhez kötjük  a sátor bejárati csúcsát. A botot két irányba lekötjük ezáltal stabilan tartja a sátrat.




A lekötésekhez a már korábban ismertetett vizes flakonból vágott szalagokat használtam.
A sátor gerince alatt kifeszíthetünk egy szalagot , a csúcstól a karóig, hogy a tető behajlását  megakadályozzuk. 



A menedékem csúcsa feküdt magasabban ezért oda került a fejrész. Még épp elegendő volt a szélesség. A bejáratnál bőven van hely a hátizsáknak és a többi felszerelésnek.




Áfonya gyűjtő táborom
 





Áfonya szedő lapát, és gyűjtő flakon az oldalamon.




Az ajtó egy faág csipesszel be is lehet  „ riglizni „



A ponyva közepén gyárilag elhelyezett fül, jó szolgálatot tesz, hogy a ponyva ne lógjon be.



Észrevétele, tapasztalatok:
Mivel az anyag nem szellőzik, ezért belül lecsapódik a pára.  Még ha a nyakunkba is cseppen néha, még mindig jobb mint a szakadó eső.
Ha varrunk füleket , mint az elején említettem, a következőket nyerjük vele.
- A földön fekvő oldalakat összefűzzük. Haszna, hogy a szél nem tudja felkapni. A sátorhely lehet köves, és nem biztos hogy mindenütt le tudjuk cövekelni. Semmi gond, az összefűző zsinór mentén bárhol lehet.
Az ajtót is befűzhetjük körben,
Így egy zárt háromszögletű oldalakból álló „ zsákot „ kapunk. A fűzéseknél a szél behordhatja a havat, de az eső csak kismértékben jön a nyakunkba. Erős vihar feldöntheti a karónkat, és a sátor összedől. Ez igaz, de nem tudja széttépni, velünk együtt elfújni sem. Maximum a nyakunkba dől az egész ponyva és emlékezetes éjszakánk lesz.


1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Oszkár,
    ez ugyanaz a ponyva, mint amit a jelenlegi Decathlon-kínálatban találtam? (A webshop 2. ábrája szerint csak 285x290 cm-es.) Link: https://www.decathlon.hu/satorponyva-mh-id_2363223.html
    Előre is köszönöm a válaszodat!
    Üdv
    Tamás

    VálaszTörlés