2018. április 6., péntek

Csirke szárny almával diszkoszban. Ebéd a barlangnál.


Csirke szárny almával diszkoszban. 




Otthon a konyhában előkészítettem a mai ebédhez a diszkoszba a hozzávalókat.



Füstölt szalonna, 1 burgonya, 1 alma,1 sárgarépa, 2 csirke szárny amelyeket mér reggel megszórtam fűszerrel,hogy magába szívja, fűszer só, őrölt bors

Vékony szalonna csíkokkal kibéleltem az alját.



 burgonya szeletek



hosszába vágott sárgarépa



 alma cikkek 


 a könyöknél elvágott csirke szárny darabok



 a tetejére az alma másik fele



A rétegeket megsóztam, borsoztam. Majd lezártam. Még maradt egy kis hely benne, de csak egy személyre készítettem, a két személyes diszkoszba.

Nem túrázni mentem, csupán a vár alá a folyó menti barlangi táborhelyemre kis kikapcsolódásra, ebédkészítésre.



Már itt is tavaszodik, hó határ már 1200 m fölé emelkedett.



A tűz gyújtása előtt, mindig hozok a folyóról egy vödör vizet. Kézmosásra, mosogatásra, és a végén tűzoltásra használom.
Ha vizet hagyok a vödörben, teszek bele egy faágat. Előfordulhat, hogy egy Erdei egér vagy más élőlény itt akarja a szomját csillapítani. Ez esetben nem fullad a vízbe, az ágon kapaszkodva ki tud mászni.




A megfelelő parázs érdekében nagyobb tüzet raktam.




A kövekkel kirakott tűtér, hátsó falát megmagasítottam. Ez véd a széltől és egyúttal helyet biztosít egy kis horpadt lemeznek, amely most a sporlap funkcióját tölti be.
Erre helyezem a lábaskámat amelyben a zabpehejjel krémlevesemet készítem és a bögrét, a Számi hagyománnyal készült kávénak.




A vastag parázsra helyeztem a diszkoszt, miután a tűz lehamvadt.




A fotón látható idő jelzi, hogy 33 perc múlva vettem le és ekkorra már elkészült az étel.




Ebéd utáni szieszta. Egy jó pipa és kávé.




A hozzávalók lédúsak, ezért inkább párolás lett, mint sütés. Az alma, répa mennyisége miatt, de főleg az almás falatok édeskések lettek.
Minden megpuhult, semmi nem égett le. Az ételnek csak a bő felét ettem meg, kevés kenyérrel. a többit eltettem holnapra. Az étel kihűl, a zsír megdermed, ezért nem gond a szállítása.

A parázson sütés, főzéskor alig lesz kormos az edény. Ezt bizonyítja az a fehér háztartási papírtörlő, amivel áttöröltem.



Ezután egy erre a célra varrt vászon zsákocskába teszem, csakúgy mint a lábasomat, bögrémet. Íly módon még véletlenül sem piszkítom be a hátizsákom és a felszerelésem.





Mára elköszönök a barlangtól, a folyó völgyétől


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése