Kerékpáros csavargás,
Olaszországtól - Görögország - Ausztria.
I.
rész
Olaszország, Szlovénia
Eredetileg az volt a tervem, hogy Velencéből hajóval
megyek Korfura és viszem magammal a kerékpáromat és majd a szigeten
kirándulgatok vele. Onnan tovább hajóval és a kerékpárommal látogatok át más
szigetekre.
A neten megnéztem a menetrendet. Május 23. – án és 24.-én
hajnalban lesz hajó. Azért hogy bebiztosítsam magam, 22.- én délelőtt elindultam
vonattal a Werfeni vasút állomásról.
Itt a peron szintbe volt a vagonnal, így kényelmesen
betoltam a széles ajtón a kerékpárt a számára kijelölt helyre. Pár megálló után
St. Veit be értem.
Itt át kellett
szállnom. A kerékpár szállítására jelzett helyen, egy szűk ajtóval és a lépcsőkkel találtam szemben
magam. Nagy kínlódással feltoltam a megrakott kétkerekűt. Miután az elejét fel
és beemeltem, a kormányt el kellett engednem, ami természetesen azonnal
keresztbe fordult. A nehéz hátulját emelve toltam fel, kínlódva.. Valahogy be is kellett kanyarodnom vele, és
ezután láttam meg a tároló helyet. Egyetlen felakasztott kerékpár számára, ami
természetesen foglalt volt. Maradt a folyosó az utazó közönség és a kalauz csaj
nagy örömére. Természetesen a kerékpárra külön jegy volt. Csupán hely nem.
Két órás szenvedés után, Villachban újabb átszállás.
Nehezen le és fel. Kaptam segítséget az utasoktól. Itt már rendes kerékpár
szállító vagonban utaztam kényelmesen Velencéig.
Estefelé meg is érkeztem vonattal Velencébe.
Kis séta az állomás körül, ami az óvárosban volt.
Nagyon kicsire
sikeredett, mert a csendőrök udvariasan magyarázták, hogy itt még tolni sem
szabad a kerékpárt.
Semmi gond, jártam már itt. Irány a kikötő. Előzetes
információim szerint nincs messze.
Ez sem jött be. Sikerült találnom egy kikötőt, ahol tábla
jelezte hogy utas szállítás. Csak egy őr volt itt kedvesen magyarázta, hogy
innen bizony nem indul hajó. Kezembe adott egy igen sötét alig látható műholdas
térképet, jelezve rajta a másik kikötőt.
Messze az öböl túloldalán. Egy hosszú hídon kellett áttekernem. Időmbe
belefér. Sikerült még világosban oda találnom. A válasz itt is ugyanaz volt.
Innen bizony nem lesz hajó. Egy másik kikötőből indul.
Nem részletezem
tovább. Fél Velencét bejártam térkép nélkül másik kikötőt keresvén. Abban nem
is volt hiány, éppen csak a személyszállításra berendezkedettet nem leltem. Kóvályogtam
az elhagyatott sötét utcákon, a rakparton, rakodók, raktárak, mólók, ahogy azt
Rejtő is megírta, de ilyen helyekre tán még Fülig James is csak alapos megfontolás
után tette volna be a lábát.
Éjjel valamikor
letelepedtem az utóbbi kikötő közelében, egy lépcső alá és figyeltem nem nyílik
meg e a kikötő kapuja. Nem nyílt ki. Reggel vissza a belvárosba a hosszú hídon.
Nagy nehezen találtam egy Turista infó
irodát. Ott azt a választ kaptam, hogy majd 26.- án lesz hajó. Kac – kac. El is
higgyem? Mi lett a mai és a holnapi hajóval. Nem bízom én már ebben. Mit
tegyek. Itt nincs kedvem maradni, haza nem megyek. Épp volt egy vonat Triesztbe,
hát elmentem oda.
Kikötő, érdeklődés, hajó nincs. Két évvel ezelőtt innen
mentem a 7.sz mólóról, Patrasba, Görögországba. A jelek szerint, most nem
fogok.
Van viszont park, árnyas paddal. Fáradt voltam,
lefeküdtem aludtam vagy két órát.
Valamivel frissebben ébredve, megvilágosodtam. Elmegyek a kedves helyemre
táborozni. Átnéztem a féket, pumpáltam a gumikba, és rajt.
Itt már otthonosan
mozgok. Trieszten át kellene tekerni, megkerülni az egész öblöt, de ekkor
megláttam egy ismerős kis hajót. Hoppá. Indulni készül. Felszálltam rá és át
mentem vele Muggiába.
Ez egy hangulatos kis halászfalú.
Először is a kikötőben elszívtam egy pipát, majd bementem
az Ó faluba, az ismerős horgászboltba, műanyag csalit venni tintahal fogásához.
A kikötő kövezetén sok fekete folt volt ami jelzi, hogy eredményesen fogják
őket a helyi horgászok. Tőlük tanultam én is a trükköket.
Az esti hűvösön kényelmesen eljutottam St. Bartalomeóba.
A kemping nyitva volt, de elhaladva mellette, lementem a kikötőbe a régi táborhelyemre, pár méterre a Sovén határtól.
Itt már megnyugodva lepihentem és tervezni kezdtem,
hogyan tovább.
Innét már 26.-án hajnalban kellene elindulnom, hogy 10
óra előtt Velencébe lehessek. Ott megint nagy tekerés keresni a kikötőt. Mi van
akkor, ha ez a hajó sem indul. Már a puszta gondolat is idegesítő volt. Semmi
hangulatom sem volt megint Velencében kolbászolni, és keresni A kikötőt.
Inkább átmegyek Szlovéniába, azt majd meglátom, hogyan
tovább.
Haza csak nem megyek ! No majd reggel, kialudva eldöntöm.
24. Május
Jól aludtam, szép reggelre ébredtem. Eldöntöttem,
kerékpárral megyek Korfura. Legalábbis megpróbálom. Ha már kerékpáros túra, hát
akkor legyen kerékpáros túra. Jutok, ameddig jutok. Öreg vagyok én ehhez.
Hittem én.
Ráérek, had forogjon az a kerék. Így kezdődött a kaland.
Reggel átléptem a Slovén határt.
Rögtön a benzinkútnál vettem egy egész Balkánt mutató
autós térképet.
Szlovénia
Teljes felszereléssel,
beöltözve.
Enyhén dombos vidéken, ragyogó időben hajtottam a
pedálokat. Koperig. Itt felfedeztem a kerékpárjelzéseket, és hozzá tartozó
számokat, betűket az út menti jelző táblákon. Nem volt térképem, de azért boldogultam vele. Kerestem
a városban Turista infót, hogy kerékpáros térképet vegyek, de nem találtam. Egy
másik térképem, egy autós atlasz egyetlen oldala volt, mely Európát mutatta, a
nagyobb városokkal és a főutakkal. Eredetileg ezt a szakaszt hajóval akartam
megtenni, ahhoz meg a kapitánynak kell a térkép, nem nekem.
Ennyi elég is
hiszen a tengerpart mentén akarok menni.
Az újonnan felfedezett kerékpáros út, kellemes
meglepetéssel szolgált.
Az alábbi képekhez nincs mit hozzá fűzni.
Az én utam a D8 –as, a jelzés hol megvolt, hol nyomát sem
láttam, de majdnem a határig eligazított.
Néha mellékutakra váltott, de mindenütt jó minőségben, és
szép helyeken vezetett.
Kulturált pihenők, információs táblák szegélyezik az
útvonalat.
Szlovéniának csak rövid tengerpartszakasza van.
Egy üdülő helyen a Turista infónál kaptam kerékpáros
térképet. Csak amolyan kedvcsináló szóró lap volt, de sokat segített.
A srác lebeszélt, hogy a rövidebb úton vágjak át az
Isztriai félszigeten, mert az hegyvidék. Erre én is így emlékeztem.
Jobb, szebb, könnyebb a parti út, Pula felé. Igaz, hogy 2
-3 szor hosszabb, mint keresztül a félszigeten. A hegyi út nehéz lenne. A
tanácsát megfogadva a határ után Umag felé terveztem az utat.
Egy szép természetvédelmi terület szélén haladva értem el
a Horváth határt.
Szuper beszámoló, érdekes, lendületes, lényegretörő! Hajrá, tovább!
VálaszTörlés