2018. szeptember 24., hétfő

Faggyú mécses és főző.


Faggyú mécses és főző.



A faggyút sok féle képen felhasználhatjuk, ennek egyik módját mutatom most be. Nekem bevált, kedvenc mécsesem, rendszeresen alkalmazom.
A mécsesekhez, szükséges egy tartály, az éghető anyag és a kanóc.
A tartály vagy tégely lehet egy burgonya is.
Szobában.



és a szabadban télen is egyformán alkalmazható.




Használat során a burgonya nyers marad, de nem kell kidobni, mert lehet sütni, főzni.

Konzervet vihetünk magunkkal, de sajnos hulladékként is bérhol utunkba kerülhet.
A legegyszerűbb megoldás. Egy üres dobozba faggyú darabokat teszek. Kanócnak egy darab textiliát, melyet előzőleg a faggyúval átdörzsölök, hogy könnyebben tudjam begyújtani.




Ezt a kis faggyú mécsest ráhelyeztem egy másik konzervdobozra, mivel az égés során keletkező hő átforrósítja és nem akartam hogy az alatta lévő fát, az asztalkámat , megégesse, nyomot hagyjon rajta.
A fejődő hőt hasznosítani akartam, ezért főzőt készítettem.
Az alábbi képeken egy konzerves dobozt alakítottam át mécses - főzővé a késemmel táborban.
Jókora részen kivágtam, arra ügyelve, hogy a fenekén elegendő hely maradjon a megolvadt faggyú számára.



A sorlyákat egy bottal elvertem



Találtam egy darab rozsdás drótot. A baltámmal két kisebb darabot lecsaptam. A dobozba a kés hegyével lyukat ütöttem és ezekbe helyeztem a drótdarabokat, edénytartónak.



Mehet bele a faggyú, a kanóc.




A tűzből kivett égő ággal meggyújtom.



Készen is van.




Azért nem ilyen egyszerű az élet. A doboz túl magas, a láng nem éri el a bögre fenekét.
Módosítani kellett. A Hultafors késemmel kettévágtam.



Sokan helytelenítik a kések ilyen barbár használatát. De a kés azért van hogy használjam. Kopik az éle, megfenem egy kövön, a baltámat is a drót vágás után.



Most már sokkal alacsonyabb



Lefedve gyorsabban melegszik a víz.



A láng eléri a bögre fenekét, forr a víz.



A kiürült mécsest újra töltöm, a másnap esti használatra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése