2015. február 6., péntek

Cold Steel Bushman






                                  Cold Steel Bushman










A fotóimon látván, többen kérdezték, milyen a Bushman, milyen jól használható.
Alább bemutatom késemet, használat közben.

Méltatlanul mellőzöttnek érzem, ezt az egyszerű, de jó kis kést.
 Valamikor a Saab és a Mercedes laprugóiból készítették.
Egyetlen darabból kovácsolták a pengét és a nyelet. Az utóbbi kúpos cső alakú.
Szerencsémre az enyém még egy régebbi készítésű és ennek köszönhetően jobb minőségű kés.
Mérete, súlya miatt alkalmas gallyazásra. A penge hossza miatt, ütőfával, tuskók szétcsapására alkalmasabb, mint a rövidebb pengék.





Élelmem gyűjtésekor, kiásom vele a vad paszternákot, vadhagymát, Katán kórót és a többi szükséges gyökeret.



Tudom a kés nem ásó, de én nem érzem hogy ezzel megbecsteleníteném.     
A bushcraft hoz szükséges feladat az élelem megszerzése, ami nem csak vadászatból áll, sőt erre van a legkevesebb esély.




 A munka végeztével mindig megtisztítom, megélezem és tisztán újból használhatóan kerül a tokjába.
A kúpos, cső alakúra kiképzett nyélbe egyetlen mozdulattal belenyomhatunk egy egyenes ágat, és máris kész a lándzsánk.






 Vadászatra, harcra egyaránt képes, de akár a magasan termő laskagomba levágására is. Sosem felejtem, amikor a késem nyelére egy ágat kötöztem és azzal faragtam le egy jókora laska gomba telepet. Akkor határoztam el egy Bushman beszerzését. Akkoriban nehéz volt hozzá jutni, évekig várhattam mire birtokba vehettem új késem. A gyári gyöngyvászon tokja helyett, zsíros marha bőrből kézzel varrtam neki egy másik ruhát.





 Finom, kis tárgyak faragásához nem a legkényelmesebb. Az él a nyél tövétől távolabb kezdődik. Arra egy kisebb kés, bicska sokkal megfelelőbb.
      A kanál faragásánál a nagyolást a bushmannal a mélyesztést tűzzel és a kis bicskával végeztem.





Bushcrafton sok mindenre használhatjuk, szerszámként. Gransfors balta, és bicska fűrész társaságában keretes fűrész készítése közben.




                           A kész fűrész






                          Egy egyszerűbb íves fűrész készítésekor





                        




Tűzgyújtáshoz  



                                                           Szikravetővel



                                            Ilyas tűzfúrás alapjainak elkészítéséhez






Mindenféle tábor körüli teendőt elvégezhetünk vele, olyant is mint a kemence ásás.





Természetesen a konyhai teendőket is.




                                  





Mint említettem az enyém még eredeti darab, nem törik a penge, még az is kibírja, hogy lépésként használva a fára mászásban is segítsen..






Két ilyen kés felhasználásával, még falat is megmászhatunk, bizonyítván kommandós használati lehetőségét. Egy videón láttam a bemutatóját.
 Vigyázat, az újonnan készült példányok már nem ilyen jó minőségű alapanyagból készülnek. Könnyen törnek, a dobálást, ráállást nem bírják.



Bushman hosszított nyéllel




Ezzel a 25 cm es markolat hosszabbítással bővíthetem a késem felhasználhatóságának lehetőségeit.



Súlyánál, méreténél fogva alkalmas gallyazásra is. Ilyenkor az a jó ha minél hátrébb fogjuk a markolatot. Ezzel a toldással maximális hatékonyságot érünk el. A pisztoly fogású markolat jobban fekszik a tenyérbe és gátolja kicsúszást is a kezünkből. Így már tüskés bozótok tisztítását is könnyebben végezhetjük.



Lándzsaként használni is elegendő ez a kis méret




A feladatnak megfelelően hosszabb botot is választhatunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése